niedziela, 2 kwietnia 2017

Red velvet brownie mug cakes(Best 5-minute cheat-day dessert possible)

Lastly I banned sugar from my diet, except Sundays, but, because of lack of sweets in my pantry, I had to make something fast and from ingredients I had. So I invented theese vegan red velvet mug cakes. They're rich, moist and flavorfull... And they're really pretty. And they make about 5 minuts to make.

Ostatnio usunąłem cukier z mojej diety, oprócz Niedziel, ale, z powodu braku słodyczy w mojej spiżarni, musiałem zrobić coś szybkiego z składników, jakie miałem. Więc stworzyłem te czerwone czekoladowe (red velvet) wegańskie babeczki z mikrofali. Są wilgotne, miękkie i aromatyczne... I są naprawdę urocze. I zajmują jakieś 5 minut do zrobienia.


For 1 cup you'll need:
1/4 cup of flour
1/4 cup of sugar
1 tsp of cocoa powder
1 tsp of beetroot powder
1/4 tsp of baking soda
pinch of salt
1/2 tbsp of oil
3/4 tsp of white vinegar
1/4 tsp of vanilla extract or 1/2 of vanilla pod (the seeds)
1/4 cup of water
1 tbsp of cocoa nibs or chocolate chips (optional)

Na jedną porcję potrzebujesz:
1/4 szklanki mąki
1/4 szklanki cukru
1 łyżeczkę kakao
1 łyżeczkę pudru z buraków
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
szczyptę soli
1/2 łyżki oleju
3/4 łyżeczki białego octu winnego lub jabłkowego
kropla aromatu wanilii lub 1/2 laski wanilii (nasion)
1/4 szklanki wody
1 łyżki kruszonych nasion kakao albo kawałków czekolady (opcjonalnie)


Just mix wet ingredients, dry ingredients and mix all together, and microwave on medium heat for 3-4 minuts. Enjoy!

Po prostu zmieszaj suche składniki, morke składniki i wszystko naraz, i wstaw do mikrofali na 3-4 minut na średnim stopniu grzania. Smacznego!


Don't forget to check my Instagram account! https://www.instagram.com/dr.mossylawn/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz